Com explicar a un/a fill/a que el portem al psicòleg?
El que es parla dins de la consulta és confidencial?
Pregunta 1
Existeix la idea equivocada que qui necesita un psicòleg és perquè està malament del cap. No és més que un prejudici. La vida és un procés al que la persona ha de posar en evidència la seva dimensió bio-psico-social i sempre hi ha moments als que per les característiques corporals o emocionals o de relació de cada un, apareix el patiment.
Quan allò que som, sentim o fem ens fa patir, un profesional de la salut mental ens pot ajudar.
La tristor, l’ansietat, la por, la malaltia, la dificultat per prendre decisions, la preocupació excesiva, la timidesa, les relacions personals no desitjades, la manca de descans, la confusió, els complexos…són algunes de les cares amb les que es pot presentar el patiment.
Els únics professionals de la salut que poden prescriure medicaments, són els metges; per aquest motiu, a unpont, treballem en coordinació amb metges psiquiatres que puguin atendre els nostres pacients en cas de necessitar-ho.
Només es recomanarà prendre una medicació com a coadjuvant del treball terapèutic en els casos que sigui estrictament necessari.
No és recomanable portar els fills allà on sigui sense situar-los explicant, en la mesura del posible, allò que ells puguin entendre.
Una bona manera d’explicar-los perquè veieu convenient fer una visita a un psicòleg és la que els porti a entendre que el psicòleg treballa ajudant a les persones que pateixen perquè…….. i aquí hi podeu incloure allò que sabeu que al nen o a la nena o al/l’ adolescent el fa pasar males estones, sigui la por, la tristor, l’actitud desafiant, els estudis, els amics, un dol, un trauma…etc.
El que és molt important és que no puguin interpretar la visita com un càstig o com una conseqüència de ser un boig, sinó será molt més difícil poder fer una bona feina.